زواج سوداناس

ريهام سعيد تفتح النار على يسري فودة وتسخر منه على الهواء وتهاجم قناة الجزيرة



شارك الموضوع :

في حلقة ثانية من الحرب المشتعلة بين الإعلامية المصرية ريهام سعيد، ومواطنها المذيع يسري فودة، لم تكتف ريهام بالرد الإلكتروني على فودة الذي انتقد بشدة حلقة ريهام قبل الماضية، والتي أذاعت فيها مشاهد خطف اللاجئين السوريين للملابس التي كانت توزعها عليهم في المخيمات اللبنانية، حيث فتحت النار عليه على الهواء في أحدث حلقات برنامجها «صبايا الخير».

ريهام اعتبرت فودة من ابناء قناة الجزيرة القطرية، وسخرت من مقدماته باللغة العربية الفصحى، والتي اشتهر بها في آخر برامجه «آخر كلام»، وأعربت عن استغرابها من اتهام فودة لها بإهانة الإنسانية، وقالت موجهة حديثها لفودة: «عملت إيه للسوريين أنت وعملت إيه لمصر؟».

وتابعت هجومها: «كنت بتتحفنا كل يوم بدرس لغة عربية على الشاشة وكنت معجبة جدا باللغة»، وهاجمت ريهام جماعة الاخوان المسلمين وقناة الجزيرة وقالت : «كنت بتحب الإخوان أنت وبعدين طلعت قولت الإخوان مش عاجبني»، مضيفة: «مش هنزل لمستواك.. دى أخلاق قناة الجزيرة ونحن فى تليفزيون النهار.. فرق تربية».

وتعليقاً على وصف يسري لها بـ«بالوعة الصرف الإعلامي»، قالت ريهام: «وأنت بتتفرج ليه على بالوعة الصرف الصحى؟ وأنت ماشى فى البيت الحمام دخل فى التليفزيون؟ وأنت بتتفرج على ليه؟ ولا أنت زعلان علشان ما بتتطلعش على شاشة والقعدة فى البيت مضيقاك؟، انت اتشهرت على قفايا اليومين دول».

القدس العربي

شارك الموضوع :

تعليقات الفيسبوك

تعليقات


3 التعليقات

      1. 1
        كلس

        والله فعلا بلاعة صرف صحي …

        الرد
      2. 2
        سودانى مغبووووون

        لبوه …

        الرد
      3. 3
        سوداني وافتخر

        ياخ انكشحي كدا ما عندك موضوع قاعده في الكرسي زي ربطه الفيونكه ، وانتي واحده عايزه تظهري بس ما اكتر وثم تانيا المساعدات اللي بتقدميها مافي داعي تظهري بيها وتقعدي تتجدعي في الشوارع وشايله علم مصر عشان الناس تشوف خلاص اتبرعتوا وقدمتوا مساعدات عمل الخير يا جاهله من الافضل عمل الخير والمساعدات يكون كتامي مش تذيعو فيها كدا للعالم عايزين اجر ولاّ شهره ؟!

        الرد

    أضف تعليق

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *