زواج سوداناس

السيسي يهاجم الساخرين من تصريحاته عن جمع الفكة وتقليل الأكل: لا حول ولا قوة الا بالله.. فيديو



شارك الموضوع :

وجه عبدالفتاح السيسي اعتذارة للشعب المصري قائلا أنه حاول الاصلاح على أمل أن يعبر بمصر لبر الأمان، كما وجه السيسي هجومة على الشباب الذين انتقدو تصريحاته عن جمع الفكة من المصريين، وأننا يحب ان نقلل من طعامنا قائلا :”شوف الراجل بيتكلم عن الفكة، شوفوا لالسخرية من حالنا؟ لما اقول للناس ناكل لقمة يوم ويوم، يقولولكم شوفوا الراجل بيتكلم في ايه؟ لا حول ولا قوة الا بالله”.

وتابع السيسي خلال جلسة مواجهة ارتفاع الأسعار في اليوم الثاني للمؤتمر الوطني للشباب، بالإسماعيلية، الذي ينعقد تحت رعايته بقوله “هو دا حالنا اللي احنا عايشين فيه، وانا مقدر اللي انا فيه، وعاوز اقولكم حاجة تانية، انتم هتستحملوا سنة كمان، لحد الانتخابات، وبعدين اختاروا اي حد، وربنا يعين اللي جاي، حطو ايديكم في ايد اللي جاي”.

وتحدث السيسي حول مشكلة الدعم وغلاء الأسعار ورفع الدعم، وقال: “مصر لما تدعم 90 مليون هتدفع رقم تاني خالص، طب ال رقم موجود ولا لا؟ في دول عددهم مختلف عنا وديسمحلهم بالدعم”.

كتب :شادي عماد
شبكة رصد

شارك الموضوع :

تعليقات الفيسبوك

تعليقات


1 التعليقات

      1. 1
        ودبندة

        من الواضح جدا إنو السيسي جاء الي الحكم بغرض قتل واطهاض الاخوان وليس في جعبته اي خطط للتنمية ولا ادارة الحكم .وكل وزراء الرجل مش عارفين يعملوا ايه ومنظرين السماء تمطر دهب.
        الآن استجداء الدولة بالاخص دول الخليج لرمي له شي من رز في الخزينة أكبر دليل علي فشل الرجل وحكومته كل المشاريع الاتعملت فشلت شق قناة فشل المستثمرون هربوا من تعويم الجنيه. ذهب لي ترامب رداه ترامب وجري للسعودية قال له حلم الجعان عيش .
        تخبط في كل مكان استخباري أمني حتي مع الهوي البتنفسوا جارتهم الجنوبية متخبطين معاهها محتلين جزء من اراضيها مش عارفين يردوها الزي بسبب العقلية العقيمة الموجوده في حكومة السيسي .هذا الرجل جاء في الزمن الخطأ بدليل كلامه مع الشباب اصبرو كمان سنه عشان تعملوا انتخاب وجي رئيس باختياركم .حدي السنه تعدي مش معروف البحصل ايه علي جارتنا الشماتية والله يستر.ولا حولة ولا حوق إلا بالله.

        الرد

    أضف تعليق

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *