عالمية

فيديو..الجيش المصري يعلن اختراع جهاز للكشف عن “كورونا”


عبر تطبيق علم جديد أسماه اللواء دكتور إبراهيم عبد العاطي، مخترع جهاز الجيش المصري لعلاج فيروسي سي والإيدز “علم الطب الكوني” ، وقال اللواء ابراهيم عن هذا العلم الجديد (كافرين بيه مش عايزين يؤمنوا بيه حيؤمنوا بيه) وأضاف عبد العاطي أن اللجنة الهندسية بالقوات المسلحة اخترعت جهاز الكشف عن فيروس الكورونا في أسبوع، مضيفاً :’ بمجرد وصولنا للفكرة قضي الأمر، خدنا مش عارف ايه حطيناه في مش عارف ايه وبقي جهاز في أسبوع ‘.

وأكد عبد العاطي إن اختراعه سيؤدي إلى إغلاق شركات المضادات الحيوية العاملة في أقرب وقت. وأضاف عبد العاطي إلى أن اللجنة الهندسية قد تخترع جهاز آخر لعلاج فيروس الكورونا كما اخترعت جهاز الكشف عنه، مؤكدا أنها ستقوم بالسفر للسعودية والإمارات لعرض أفكارها عن الأجهزة حتى يتم الاستفادة منه قريباً.

[SITECODE=”youtube PwAgOFI9LBs”]فيديو..الجيش المصري يعلن اختراع جهاز للكشف عن “كورونا” [/SITECODE]

تعليق واحد

  1. طبعا كلام فاضي وفارغ وماليه اي اساس علمي ، لكن نصيحة يا عبد العاطي الفيروسات دي بتطلقها شركات صناعة الادوية والامصال وقبل الفيروس بيكون مجهزين المصل والعلاج عشان يمتصوا بيه عملة الدول والدليل ليه ما بنسمع عن الحاجات في المعسكر الشرقي والغربي فقط في دول العالم الثالث والشرق الاوسط واصابة اصابتين في اوربا او امريكا ويتعالجوا و لا يكر عنها شيء مرة اخرى الاعلام ..
    وبما انك بتقول شركات الادوية حتقفل حيجيبوا خبرك لو كلام صاح او غلط ودا اسلوبهم اي واحد اعلن انه اكتشف حاجة تعيق مكاسبهم اغتيل والادلة كتيرة .. وشوفوا كم عالم او عالمة امريكا قتلته ..

  2. ما شاء الله على علماء السي سي كل يوم اختراع جديد هو الحكايه ايه انقلاب على الاختراعات كمان حسبنا الله ونعم الوكيل …