كوش نيوز .. أخبار السودان بين يديك

جمارك مطار القاهرة تصادر 223 هاتفا محمولا وكاميرات وأجهزة إلكترونية مختلفة من راكبين سودانيين


شارك الموضوع :

[JUSTIFY]تمكنت إدارة الجمارك بمطار القاهرة الدولى، مساء اليوم السبت، من ضبط راكبين يحملان الجنسية السودانية عثر بحوزتهم على عدد كبير من هواتف المحمول الحديثة وكاميرات الديجيتال.

أثناء إنهاء إجراءات الركاب على متن طائرة مصر للطيران القادمة من “دبى” أشتبه أحد رجال الجمارك فى كل من (ع.أ.ع)، و(س.ى.أ) يحملون الجنسية السودانية وبتفتيش حقائب الأول عثر بداخلها على عدد ٦٩ هاتفا محمولا ماركات مختلفة، وعدد ٣٥ كاميرا رقمية، وعدد ١٦ هاردا وعدد ٥ أجهزة بلاى ستيشن.

كما عثر بحوزة الراكب الثانى على عدد ١٥٤ هاتفا محمولا ماركات مختلفة، وعدد ٧ بلاى ستيشن، وعدد ٢ كاميرا رقمية، وتم حجز المضبوطات بوديعة الجمرك وتحرير محضر بالواقعة والسماح للركاب بالدخول.[/JUSTIFY]

اليوم السابع المصرية

شارك الموضوع :

2 التعليقات

      1. 1

        هسي دي فيها شنو ؟ يمكن عايزين يتاجروا بيها وياكلوا منها عيش ! هو التجارة بقت حرام ؟!وبالذات لو الاجهزة عاديه مافيها حاجه ممنوعه .. يبقى مافي داعي تحجزوها منهم وتصادروها وثم تانيا معروف الناس من كل الدول بمشو دبي يشترو منها بضاعه وخصوصا الاجهزة الالكترونية ويتاجروا بيها في دول تانيه.. هسي لو كان ديل مصريين عادي تمشوهم وياما في ناس بجوا داخلين بمخدرات وبلاوي وهاك يادخول .. والله نحن السودانيين حاقرين بينا في اي مكان .. نحن كمان يامصريين نعرف نأدبكم في بلدنا اصبروا لينا ((( العين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم )))

        الرد
      2. 2

        [SIZE=4]راس مـال و انقـطع؟؟! و احد منكم يجنّد يخش الجمارك…)[/SIZE]

        الرد

    أضف تعليق

    لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    سودافاكس