أبرز العناوينعالمية

عمرو أديب عن إعدام 19 طن سمك رفضت السعودية استلامها من مصر: حاجة تنقط.. فيديو


علق الإعلامي المصري عمرو أديب، على خبر إعدام ميناء سفاجا لـ 19 طن أسماك منتهية الصلاحية، رفضت السعودية استلامها، قائلا: ” هو مش الرئيس منع تصدير السمك؟، هل البتاعة دي طلعت من شهر قبل قرار الريس، يعني لا مننا صدرناها ولا مننا كلناها… حاجه تنقط”.

وتابع أديب خلال برنامج “كل يوم” المذاع على قناة “ON E” يوم الإثنين: “هو جهاز مراقبة الأغذية والهيئة العامة للرقابة على الصادرات بيبص في السمك بعد ميرجع بس، مبيبصش ليه على السمك وهو رايح؟… لا إله إلا الله”.

وأضاف أديب، ساخرا: “مصر سيستم برضه مش حاجه سهلة، يعني البلد كان فيها 19 طن يتصدروا واحنا مش لاقيين بساريايه واحده، لا وشكلوا لجنة علشان تعدم السمك، أيوا طبعا أهم من الشغل تظبيط الشغل… دي سمعة مصر يا جماعة حرام كده”.

محمود الصادق
دوت مصر


‫11 تعليقات

  1. قل شيء عن اسيادك ياعلج عشان يقطعوا من سيدك النور والماء وبعدين مواصفات ايه العندكم ايها انتو شقالين غش ودجل وفهلوي وعمركم كله شقالين من غير ذمة

  2. سمعة مصر معروفه رقاصات شعب ديوث خسيس يكره بعضه بعضا سمعة مصر في الوساخه والحقد اللهم زلزل مصر يا قوي يا عزيز

    1. إتقي الله يا عطبراوية، ولا تعممي فشعب مصر رغم إختلافنا مع حكومته فيه الصالح والطالح كما نحن، ولا تدعي عليهم كلهم كذلك فمنهم من هو مغلوب على أمره مثلنا، هل رأيت شعب تستشيره حكومته في شئ حتى نلومه.

      1. شملول

        معك حق ….فيهم من صمد حتى قضى نحبه ومنهم من ينتظر ولم يبدل

        اللهم ارحم ضعفاء مصر

  3. تخيل السمك ده لو رجعوه من السودان
    هل الإعلامي كان ح ينتقد المسؤلين المصريين ؟!!!!!!

  4. افتح تم بكلمه وسخر عن المملكه ياعمر أديب
    ياقليل الادب
    تفووووووووووووووووووووو عليك

  5. لواي دولة منعت صادارات مصر العيب من المصرين لكن لومنع السودان العيب من السودان ،،،، شعب وحكومة عجييبة ،،،
    ايه المصرين هنالك من يعمل من داخل مصر لتدمير مصر قرارت ومواقف رسمية تضر بمصلحة مصر صادرات ملوثة لضرب الصادارات المصرية تعبيئة اعلامية ضد الخليج. والدول العربية ،، العمل علي تشوية صور مصر واظهاره في حالة ضعف وخنوع ،،،افيقو ايه المصرين بعض المصرين يدمرون مصر اما عن قصد اوغباء،،

  6. السمك ده كلو اسي في صناديق بتباع في القاهرة هم لاقين يأكلوا

  7. السمك الفاسد ده خلوه ليكم ياجعانين ياشحاتين يابتوع الصرف الصحي